Program: |
1. Pojęcie grafiki użytkowej. Elementy języka wizualnego. Funkcja a estetyka.
2. Ćwiczenia kreatywne:
- Linia, kształt, forma. Kompozycja, elementy kompozycji.
- Kolor w projektowaniu.
- Elementy typografii.
- Projektowanie graficzne dla celów reklamowych.
- Analiza reprodukcji obrazów.
- Analiza i korekta projektów graficznych.
- Elementy media planu, zasady i koszty umieszczenia reklam w prasie i czasopismach. Elementy ochrony prawnej znaków towarowych.
- Główne zasady generowania obrazu analogowego i cyfrowego, technologii i oprogramowania.
- Interfejs programu Corel Draw, wprowadzanie i edycja obiektów wektorowych (linie i poligony kontur i wypełnienie), krzywe Beziera.
- Corel Draw wprowadzenie i transformacja tekstu oraz dopasowanie do ścieżki, narzędzia interakcyjne, wektoryzacja grafik rastrowych.
- Corel Draw projekt reklamowy w formacie wektorowym, przygotowanie do druku (EPS.)
- Interfejs programu Photo Paint, wprowadzanie i edycja obiektów rastrowych, wektorowych i tekstowych, praca na warstwach, selekcja i wypełnianie, stempel, gumka.
3. Ćwiczenia projektowe – prezentacje prac uczestników. |