Program szkolenia
|
1. Firma:
- Status prawny i funkcjonowanie przedsiębiorstwa, jednostki finansów publicznych, urzędu itd.
- Regulaminy wewnętrzne, struktura pionów i komórek funkcjonalnych.
- Obieg dokumentacji wewnętrznej firmy, tworzenie i klasyfikacja dokumentów, archiwizowanie, niszczenie.
2. Wpis do krajowego rejestru sądowego – podstawa dokumentacji Asystenta Zarządu:
- Jak uzyskać odpis wpisu do KRS?
- Wpis do KRS – konsekwencje i jego ważność.
3. Rola asystenta zarządu w sprawnym funkcjonowaniu organów spółki:
- Zarząd, Rada Nadzorcza, Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników– wzajemne relacje.
- Kompetencje i uprawnienia członków Zarządu i Rady Nadzorczej.
- Powoływanie członków Zarządu i Rady.
- Podstawowe i szczególne zasady reprezentacji spółek.
4. Kalendarz Asystenta Zarządu:
- Kalendarz obrad Zarządu, Rady Nadzorczej i organów właścicielskich – przepisy KSH a wewnętrzne regulacje.
- Kluczowe terminy w roku rozliczeniowym spółki (np. sprawozdanie finansowe.)
- Decyzje Zarządu i Rady Nadzorczej (np. podział zysków.)
- Terminy oraz uprawnienia do udziału w zgromadzeniu.
- Czas trwania kadencji Zarządu i RN – gdzie szukać informacji?
5. Przepisy wewnętrzne spółki:
- Co powinny zawierać regulaminy spółki?
- Regulamin Rady Nadzorczej.
- Regulamin Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników.
- Dobre praktyki tworzenia i aktualizowania przepisów wewnętrznych spółki.
6. Asystent w procesie przygotowywania dokumentacji, organizacji i zwoływania posiedzeń:
- Zgromadzenia zwyczajne i nadzwyczajne.
- Elektroniczne zwoływanie posiedzeń Zarządu, Rady Nadzorczej, komisji rewizyjnej.
- Dokumentacja elektroniczna zwoływanych posiedzeń – treść i składowe.
- Dokumentacja – przygotowanie projektów uchwał, wniosków Zarządu.
7. Obieg dokumentacji – „okiem” Asystenta Zarządu:
- Obieg wewnętrzny i zewnętrzny dokumentów.
- Kto pełni nadzór nad dokumentacją?
- Kto jest odpowiedzialny za tworzenie i podpisywanie protokołów?
- Archiwizacja i przechowywanie protokołów oraz innych dokumentów spółki.
- Skutki naruszenia wymogów dokumentacji spółki.
8. Umowy z perspektywy Asystenta Zarządu– tworzenie, zawieranie, kompletowanie dokumentów – na co warto zwracać uwagę?
- Wzory najczęściej występujących umów – co to znaczy „dobra umowa”?
- Reprezentacja stron umowy, odpisy z rejestru, pełnomocnictwa (specyfika i wymogi)
- Umowa przedwstępna a list intencyjny – co to jest dobry list intencyjny?
- Jak i dlaczego uzyskiwać informacji o kontrahencie?
- Jakich dokumentów wymagać od kontrahenta przed podpisaniem umowy?
- Zabezpieczanie umów podpisaniem umowy – praktyczne klauzule.
9. Wykorzystanie elementów języka (akcent, dykcja, intonacja, natężenie, pauza, tempo wypowiedzi:
- Aktywne i praktyczne ćwiczenia głosu.
10. Nawiązywanie relacji biznesowych przez Asystenta jako budowanie wizerunku spółki:
- Czy istnieją idealne wzory wizerunku w relacjach biznesowych?
- Budowanie zaufania i wiarygodności.
- Jakie czynniki determinują efektywność komunikacji i prezentacji?
11. Asystent w roli organizatora spotkań Zarządu i Rady Nadzorczej:
- Zasady przygotowania spotkania negocjacyjnego.
- Jak wzbudzać zaufanie i budować wiarygodność firmy?
- Jak korzystać z roli moderatora? – czyli zarządzanie sytuacją podczas spotkania.
- Jak wytwarzać pozytywne relacje z kontrahentami?
- W jaki sposób podtrzymywać atmosferę współpracy podczas spotkania?
- Sterowanie dynamiką spotkania – Co? Kiedy i jak?
12. Wykorzystanie środków ekspresji językowej – czyli retoryka w zastosowaniu Asystenta Zarządu:
- Metamodel języka – metoda na „rozpakowanie” sposobu myślenia rozmówcy.
- Figury retoryczne – jak wykorzystywać środki ekspresji językowej?
- Kształtowanie kultury słowa – czyli jak usprawniać swój aparat mowy?
- Skuteczna argumentacja – czyli jak wykorzystywać środki ekspresji językowej.
13. Zasady pisania listów w kontaktach międzynarodowych.
14. Ćwiczenia:
• Ćwiczenie: Jak budować scenariusz efektywnego spotkania Zarządu lub Rady z Nadzorczej z klientami wewnętrznymi lub zewnętrznymi?
- Analiza charakteru spotkania.
- Przygotowanie scenariusza/wizji spotkania.
- Analiza Twojej roli w spotkaniu.
- Jakich działań i rezultatów oczekuje Zarząd po przebytym spotkaniu?
- Kim są osoby, które podejmujesz w ramach wizyty?
- Nieoczekiwane elementy spotkań – czyli przygotowanie „planu B”.
• Ćwiczenie: Wystąpienie przed akcjonariuszami spółki w imieniu Zarządu –np. przekazanie informacji o złej sytuacji spółki i konieczności obniżenia wynagrodzeń. |