Cel szkolenia: |
Zapoznanie uczestników z ważnymi zagadnieniami bezpieczeństwa aktywów firmy, zagrożeniami dla kadry, z rodzajami i specyfiką działań windykacyjnych, metodami przeciwstawienia się i ochrony, sposobami współpracy i stosowania zabezpieczeń. Ćwiczenie umiejętności przewidywania zagrożeń finansowych i ekonomicznych w firmie i jej otoczeniu, podejmowania działań naprawczych i korygujących. |
Program szkolenia
|
1. Specyfika rynku zamówień publicznych.
2. Słownik zamówień (CPV) i terminy proceduralne.
3. Sposoby uzyskiwania informacji o zamówieniach publicznych (praktyczne wskazówki.)
4. Ustawa „Prawo zamówień publicznych” i akty wykonawcze – omówienie i interpretacja zapisów po zmianach.
5. Protokół z postępowania o zamówienie publiczne (omówienie rozporządzenia wprowadzającego; wzór protokołu.)
6. Zasady udzielania zamówień publicznych (uczciwej konkurencji, równości, bezstronności i obiektywizmu, jawności, pisemności.)
7. Wewnętrzne procedury udzielania zamówień:
- Funkcja kierownika zamawiającego.
- Zasady działania i status komisji przetargowej.
- Wspólne udzielanie zamówień.
- Zlecanie przeprowadzenia postępowania osobom trzecim.
8. Przygotowanie postępowania:
- Ogłoszenie o zamówieniu.
- Opis przedmiotu zamówienia – zasady i normy.
- Szacowanie wartości przedmiotu zamówienia.
- Formularze zgłoszeń.
- Przetargi.
9. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
- SIWZ jako podstawowy dokument w postępowaniu.
- Formy i zasady porozumiewania się z wykonawcami.
10. Ocena wiarygodności wykonawcy:
- Warunki udziału w postępowaniu.
- Przesłanki wykluczenia wykonawców z dalszego postępowania.
- Wymagania wobec wykonawców; dokumenty, jakich może żądać zamawiający.
- Tryby i warunki udzielania zamówienia.
- Wadium.
11. Oferta:
- Forma ofert.
- Miejsca i terminy składania ofert.
- Termin związania ofertą; przedłużanie.
- Zasady sporządzania ofert niepodlegających odrzuceniu (ćwiczenia.)
12. Otwarcie, analiza i ocena ofert:
- Kryteria i przebieg oceny ofert.
- Przesłanki odrzucenia ofert.
- Wybór oferty najkorzystniejszej; kryteria i warunki; „dogrywki”; unieważnienie postępowania.
13. Umowy związane z zamówieniami publicznymi – rodzaje i prawna interpretacja zapisów.
14. Dokumentacja związana z postępowaniem.
15. Procedury podstawowe udzielania zamówień.
16. Środki ochrony prawnej (protest, odwołanie, skarga; procedura postępowania protestacyjnego i odwoławczego.) |