Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów

                                       Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów

Cel studiów:

Celem studiów jest przygotowanie magistrów psychologii do pracy na stanowisku nauczyciela psychologa w:

  • Przedszkolach,
  • Szkołach,
  • Placówkach systemu oświaty,
  • Poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

Absolwent studiów jest przygotowany do tego, aby m.in.:

  • Przeprowadzić diagnozę dojrzałości szkolnej dziecka oraz jej uwarunkowań środowiskowych,
  • Skutecznie wspierać dziecko w procesie adaptacji do nowej sytuacji,
  • Diagnozować problemy uczniów i wspierać  ich w przezwyciężaniu trudności i deficytów,
  • Wspierać nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
  • Wspomagać nauczycieli i rodziców lub opiekunów w rozwiązywaniu problemów wychowawczych oraz wspieraniu wszechstronnego rozwoju uczniów.

Adresaci:

Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być wyłącznie osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów magisterskich z psychologii.

Uzyskane kwalifikacje:

Absolwent studiów na kierunku Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów zdobywa kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa zgodne ze standardem kształcenia nauczycieli oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli

Atuty:

Uczestnicy studiów otrzymają kompleksową wiedzę z zakresu pedagogiki i metodyki pracy nauczyciela psychologa w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty, która wyposaży ich w profesjonalną wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy zawodowej. Kształcenie odbywa się modułowo, dzięki czemu wiedza przekazywana uczestnikom jest uporządkowana.

Program studiów:

Program obejmuje m.in. zagadnienia z obszarów:

Moduł I PEDAGOGIKA

  • Pedagogika ogólna
  • Pedeutologia
  • System oświaty Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
  • Uczeń w środowisku szkolnym
  • Sytuacja ucznia z niepełnosprawnością fizyczną i intelektualną w szkole ogólnodostępnej
  • Problematyka dziecka w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
  • Diagnoza pedagogiczna
  • Uczeń z trudnościami w uczeniu się
  • Doradztwo zawodowe
  • Adaptacja dziecka w przedszkolu i szkole
  • Podstawy dydaktyki

 

Moduł II METODYKA PRACY NAUCZYCIELA PSYCHOLOGA W PRZEDSZKOLACH, SZKOŁACH I PLACÓWKACH SYSTEMU OŚWIATY

  • Problematyka rozwoju dziecka w kontekście edukacji
  • Nauczyciel psycholog w szkole i placówkach systemu oświaty
  • Monitorowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego
  • Wspomaganie rozwoju dziecka i ucznia
  • Profilaktyka i promocja zdrowia
  • Metodyka prowadzenia działań edukacyjnych
  • Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
  • Psychoedukacja
  • Wspomaganie warsztatu pracy nauczyciela psychologa

Czas trwania studiów

  • 3 semestry
  • 225 godzin
    (w tym m.in. 60 godzin z zakresu pedagogiki i 120 godzin z zakresu metodyki pracy nauczyciela psychologa w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty)
  • 150 godzin praktyk zawodowych

Organizacja zajęć:

* ZAJĘCIA HYBRYDOWE: 

Studia podyplomowe organizowane będą w formule blended learning (hybrydowej) polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych  z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę MS TEAMS), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.

*ZAJĘCIA ONLINE: 

Studia podyplomowe będą w 100%  w trybie on-line (poprzez platformę MS TEAMS, Moodle), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.

Zajęcia realizowane są w ramach weekendowych zjazdów w piątki (16:00-20:00) oraz soboty i niedziele (9:00-13:00)
Zajęcia odbywają się dwa lub trzy razy w miesiącu. 

Warunki zaliczenia:

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów, zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie praktyki zawodowej oraz zdanie egzaminu końcowego.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.