Treści kształcenia: |
- Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy (języka, warg, podniebienia, żuchwy)
- Ćwiczenia oddechowe – zapobieganie mówieniu na wdechu, arytmii oddechowej, rozbieżność między tekstem mówionym a torem oddychania. / Ćwiczenia i zabawy artykulacyjne – praca nad rozwojem funkcji analizatorów: słuchowego, wzrokowego, motorycznego
- Konstruowanie ćwiczeń polegających na tworzeniu wątków tematycznych dla poszczególnych głosek objętych ćwiczeniami artykulacyjnymi
- Masaż relaksacyjny w formie zabawy – rozluźnienie mięśni ciała, nauka opanowania umiejętności odprężenia się w różnych sytuacjach. Masaż – jako forma nawiązania kontaktu emocjonalnego, praca terapeutyczną z dzieckiem
- Rysowane wierszyki – uczenie korzystania ze słowa mówionego, uczenie kojarzenia słowa ze schematem graficznym, rysunkiem
- Logorytmika – stymulacja ruchu dziecka z muzyką i tekstem. Uporządkowanie i korygowanie nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym dziecka. Piosenki, zabawy ortofoniczne, zabawy taneczno-ruchowe ze śpiewem
|